Wizytówka firmy w Google Maps to darmowy i bardzo łatwy sposób na zaistnienie w internecie. Świetnie sprawdzi się, gdy prowadzisz biznes usługowy, w którym to klienci przyjeżdżają do Ciebie np. salon kosmetyczny, fryzjer, zakład stolarski czy warsztat samochodowy. Ma jednak zastosowanie nie tylko w przypadku usług, jest bardzo przydatna w większości branż o ile działasz stacjonarnie, zdarzają się problemy przy weryfikacji dla np. sklepów internetowych. Możesz ją także utworzyć dla firmy, która dojeżdża do swoich klientów np. elekrtyk, złota rączka. Założenie takiej wizytówki zajmie Ci niewiele czasu, natomiast efekty w postaci nowych klientów będą bardzo zadowalające, a więc do dzieła!

 

Jak dodać firmę do Google Maps i utworzyć wizytówkę firmy?

13 marca 2021

Czy dodanie do Google Maps jest darmowe  ?

Tak, utworzenie konta Google Moja Firma i następnie dodanie wizytówki do Google Maps jest darmowe i możesz to zrobić samemu. Możesz się spotkać z ofertami utworzenia takiego konta za opłatą, jednak jest to opłata za wykonie usługi, jednak Google nie pobiera takich opłat.

Teraz w kilku krokach poprowadzę Cię do założenia wizytówki Google Maps

1. KLIKNIJ W TEN LINK LUB GO PRZEPISZ  https://www.google.com/business/

2. PODAJ NAZWĘ FIRMY

W prawym górnym rogu wejdź w Zarządzaj teraz wpisz nazwę firmy. Jeżeli Twoja nazwa jest bardzo długa np. Przedsiębiorstwo Usługowe Drewex Spółka Komandytowa wpisz po prostu Drewex. Ponad to są pewne wytyczne Google, których należy przestrzegać min. nazwa nie może zawierać zbędnych informacji, jeżeli chcesz je dokładnie sprawdzić możesz to zrobić klikając w ten link https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl

3. WYBIERZ KATEGORIĘ DZIAŁALNOŚCI

Kolejnym krokiem jest wybór kategorii. Wybór odpowiedniej jest ważny nie tylko dlatego by było jasne i czytelne czym się zajmujesz, ale dodatkowo wpływa on na pozycjonowanie firmy w mapach. Jeżeli chcesz sprawdzić jakie kategorie mają firmy o podobnym profilu w Twojej okolicy wpisz tę kategorię wraz z miastem, np. tworzenie stron internetowych Świdnica lub prowadzenie social media Wrocław

 

Kiedy wybierzesz już główną kategorię działalności to możesz dodać jeszcze dodatkowe usługi jakie wykonujesz. Google podpowie Ci najczęściej używane, jeżeli jednak wykonujesz usługę, której nie ma możesz kliknąć w „doda usługę niestandardową” i ją dopisać

4. WYBIERZ LOKALIZACJĘ

Następnie Google się pyta czy chcesz dodać swoją lokalizcję. Jeżeli wybierzesz tak, wtedy klienci będą mogli zobaczyć Twój adres na wizytówce firmy i kliknąć „wybierz trasę” gdy będą chcieli do Ciebie dojechać. Jeżeli świadczysz usługi tylko u klientów np. pranie tapicerki, wtedy zaznacz „nie”

5. WPISZ ADRES SIEDZIBY FIRMY

Jeżeli wybrałeś/aś „tak” to teraz należy wpisać adres pod, którym mieści się Twoja firma. Do niedawna pod ten adres przychodziła kartka pocztowa od Google z kodem weryfikacyjnym, jednak obecnie podczas pandemii, kod weryfikacyjny otrzymasz smsem lub telefonicznie. Jeżeli Google nie ma jeszcze w mapach Twojego adresu możesz ustawić czerwony znacznik ręcznie

6. NAPISZ CZY OBSŁUGUJESZ KLIENTÓW POZA LOKALIZACJĄ

Następnie Google Cię zapyta, czy obsługujesz swoich klientów lub dostarczasz produkty poza lokalizację czy nie

7. OBSZAR DZIAŁANIA

Po wyborze „tak” ustaw obszar działania, po zaznaczeniu „nie” przejdziesz do kolejnego kroku

8. WPISZ NR TELEFONU ORAZ ADRES STRONY INTERNETOWEJ, A JEŚLI JESZCZE NIE POSIADASZ TO CHĘTNIE JĄ DLA CIEBIE STWORZYMY :)

Wpisany przez Ciebie nr będzie się wyświetlał w wizytówce, jeżeli potencjalny klient będzie używał telefonu i w niego kliknie to numer będzie automatycznie wybierany. Następnie wpisujesz adres strony www lub zaznaczasz „nie potrzebuję”. Jeżeli nie masz strony internetowej i jeszcze nie możesz sobie na nią pozwolić możesz wybrać ostatnią opcję stworzenie tzw. „business site”, która jest takim prostym szablonem strony internetowej.

9. WERYFIKACJA KODEM

Na zakończenie wybierz sposób weryfikacji. Tak ja pisałem wcześniej kiedyś najczęściej przychodziła od Google kartka pod wskazany adres by upewnić się, że jest on właściwy. Obecnie masz możliwość wyboru telefonu lub chyba najwygodniejszej formy – SMS. Otrzymasz 6 cyfrowy kod, który zweryfikuje Twoją wizytówkę. Po weryfikacji powinna się pojawić na mapie w 24 godziny, jednak najczęściej pojawia się w przeciągu kilku godzin

PODSUMOWANIE

Twoja wizytówka jest już założona, jednak to nie wszystko. Teraz należy uzupełnić min. godziny pracy, zdjęcia, logo itp. Im bardziej szczegółowo to zrobisz tym lepiej. Już same zdjęcia lokalu, potrafią zachęcić lub zniechęcić do podjęcia decyzji przez potencjalnego klienta. Możesz także dodać produkty, jeżeli takie sprzedajesz. Warto by zdjęcia produktów to były tzw. packshoty – czyli zdjęcia wykonane na białym tle np. w namiocie bezcieniowym. Jeżeli jeszcze takich nie masz, a jesteś zainteresowany/na posiadaniem takich zdjęć swoich produktów, to możesz zobaczyć u nas kilka przykładowych fotografii produktów z różnych dziedzin pod tym linkiem https://multisub.pl/fotografia-produktowa.