Autor:
Patryk Gruszczyński
1. Wizytówka w Google
Żyjemy w erze smartfonów, więc posiadanie własnej wizytówki w Google to absolutne minimum. Klient wystarczy, że wpisze odpowiednie hasło, kliknie na mapę i już zmierza w Twoim kierunku. To może wydawać się oczywiste, ale niestety wiele lokalnych firm wciąż to pomija.
Pamiętaj, że Twoja wizytówka Google konkuruje z innymi. Im bardziej rozbudowana i popularna, tym wyżej się wyświetla. Dlatego też uzupełnij ją dokładnie - podaj adres, godziny otwarcia, szczegółowy opis działalności z kluczowymi słowami oraz dane kontaktowe. Zdjęcia w wizytówkach przyciągają uwagę, więc nie zapomnij ich dodać. A jeśli prowadzisz biznes lokalny, zastanów się nad korzyściami związanych z wykorzystaniem Google Street View. Pozwoli to klientom wirtualnie odwiedzić Twój lokal jeszcze przed przyjazdem.
Opinie od aktualnych klientów to również ważny element. Zachęć ich do dodawania kilku zdań w opinii na Twojej wizytówce Google. Im bardziej popularna jest Twoja firma, tym wyżej się wyświetla.
2. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa
Obecnie większość wyników użytkowników wyszukuje wykonawców usług, które aktualnie są im potrzebne w Google. Ważne jest więc żeby dostosować treść strony do standardów SEO. Pomoże też dokładny opis Twoich usług na poszczególnych podstronach oraz użycie w nich fraz kluczowych, po których Twoi klienci będą mogli Cię znaleźć. Warto na stronie także prowadzić blog, na którym możesz zamieszczać artykuły o wykonywanych przez Ciebie usługach, ponieważ w ten sposób też możesz podnosić swoją pozycję w wyszukiwarce, co oznacza, że Twoi potencjalnie klienci znajdą Ciebie nim trafią na stronę Twojej konkurencji. Nie zapomnij również o linkach z lokalnych stron.
W moim przypadku działają takie frazy jak: "strony internetowe Świdnica, tworzenie stron internetowych Świdnica, strony internetowe Wrocław, tworzenie stron internetowych Wrocław".
3. Geolokacyjna Reklama na Facebooku
Przed przejściem do płatnych reklam na Facebooku, podpowiem Ci prosty trik. W nazwie swojego fanpage dodaj nazwę swojego miasta. To szczególnie ważne, jeśli spodziewasz się turystów. To także informuje od razu, w jakiej lokalizacji działa Twój biznes.
Teraz, co do samej reklamy na Facebooku. Facebook zbiera ogrom ilości informacji o swoich użytkownikach, a to daje ogromne możliwości precyzyjnego targetowania. Możesz reklamować się w promieniu nawet jednego kilometra od wybranego punktu na mapie. To doskonałe rozwiązanie na konferencje i targi, na których nie musisz być fizycznie obecny.
Warto zacząć od przykuwającej uwagę grafiki, krótkiego i angażującego tekstu oraz wybrania dokładnych zainteresowań grupy docelowej. Pamiętaj także, aby zadbać o lokalizację wyświetlania reklamy, pytając klientów, jak daleko są gotowi do Ciebie dojechać. Pamiętaj, że zgodnie z regułą Pareto 80/20, 20% Twoich działań przynosi 80% rezultatów, więc nie wydawaj więcej na reklamę, niż to absolutnie konieczne.
4. Google AdWords z Geolokalizacją
Wiele osób uważa reklamę w Google za drogą, ale paradoksalnie, 80% transakcji online zaczyna się od wprowadzenia kilku słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Dlatego ważne jest, aby znaleźć jedno główne słowo kluczowe, ograniczyć obszar geolokalizacji i ustawić skromny budżet. Nawet 10 zł dziennie może przynieść ruch z najpopularniejszej wyszukiwarki.
5. Remarketing
Skoro klienci odwiedzili Twoją stronę, masz już dużą szansę na przekształcenie ich w klientów. Wykorzystaj remarketing, aby dotrzeć do tych osób, które już były na Twojej stronie. Najlepiej działa, gdy reklamujesz się u osób, które odwiedziły stronę w ciągu ostatnich 48 godzin. Nie przesadzaj z ilością wyświetleń, bo to może zniechęcić użytkowników.
6. Bilbordy i Bannery Funkcjonalne
Klasyczna reklama w formie bilbordów, które pełnią również funkcję drogowskazów, jest nadal skutecznym narzędziem. Raczej nie ma potrzeby umieszczania na nich numerów telefonów ponieważ kierowcy nie zatrzymają się na drodze by je zapisać - z większym prawdopodobieństwem, gdy się zatrzymają wpiszą nazwę firmy i wejdą na Twoją stronę internetową. Natomiast pokaż, co oferujesz i jak dotrzeć do Twojego biznesu.
7. Programy Lojalnościowe
Programy lojalnościowe to świetny sposób na zachęcenie klientów do powrotu. Wystarczy stworzyć prosty system, np. karty lojalnościowe, na których klienci zbierają pieczątki lub naklejki za każdą transakcję. To skuteczny sposób na utrzymanie klientów i zachęcenie ich do częstszego odwiedzania Twojego biznesu.
Podsumowanie
Prowadząc biznes oparty na lokalnych klientach należy przede wszystkim zwracać uwagę na jakość wykonanych usług. Przekraczając oczekiwania klientów i wykonując usługi w dobrym stosunku jakość/cena możemy liczyć na późniejsze polecenia zadowolonych klientów.
Jeżeli na przykład ze względu na brak czasu, nie jesteś w stanie samodzielnie wykonywać chętnie poprowadzę takie działania promocyjne za Ciebie.
Tymczasem życzę powodzenia w rozwoju Twojej firmy!
Promowanie lokalnego biznesu usługowego nie musi być trudne ani kosztowne. Z własnego doświadczenia mogę śmiało powiedzieć, że jest to jeden z najprostszych rodzajów biznesu do wypromowania. Wystarczy, że skorzystasz z kilku narzędzi i wprowadzisz kreatywne strategie sprzedażowe. W tym artykule przedstawiam ci siedem najskuteczniejszych metod marketingowych.
KONTAKT:
MULTISUB PATRYK GRUSZCZYŃSKI
NIP 8842680838
784 472 592
biuro@multisub.pl
Poniedziałek - Piątek
8.00 - 16.00